Måndag igen

Det är så sjukt egentligen hur fort veckorna viner förbi. Jag har lite svårt att skriva för att jag har en hund som vill trängas och stå på min mage, i vägen för datorn. Igår var jag helt i obalans och idag har jag härlig mensvärk och är allmänt hängig. Därav hunden på magen. Han gillar inte när man inte är helt hundra. Då ska han gosa!

Måste ju berätta en så söt sak från igår kväll. Kanske piggar upp den trista måndagsmorgonen. Bobbie hade lagt sig i vår säng och jag skulle bara fylla på mitt vattenglas och sen lägga mig jag med. Av någon anledning så tittade jag på hans säng (som också är i sovrummet, men han vill ju så klart myssova med oss istället) och såg att det låg massa leksaker där, som vanligt. Däribland Tassen. Tassen har lossnat från en lejongirafflekasak som han fick med sig från sin uppfödare. Resten av leksaken är som bortblåst, men tassen hänger kvar. Ibland kommer han lyckligt springandes med den i munnen. En ynka liten tass.
Hur som helst så ville jag jäklas lite med honom så jag tog upp den och tog med mig den när jag gick iväg med vattenglaset. Han satt kvar i sängen och såg frågande ut. Sen var han ju såklart tvungen att snutta med den i sängen.
Lite senare när min andra hälft hade varit ute med honom på kvällspissen väntade Bobbie på att få hoppa upp i sängen igen. När han väl hade gjort det tog det inte lång stund innan jag skulle lägga mig till rätta och somna (med hunden bredvid), men vände och vred på mig och funderade på vad fasen det var för hårt som låg under mitt höftben. Tassen såklart! Den kan vi ju liksom inte sova utan... Han kan allt pigga upp, den där vovven. Bara för det ska jag lägga upp en bild på tassen sen med mobilen.

Nu ska jag äta frukost och läsa lite i Hungerspelen och försöka bli kvitt PMS-humöret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0