Kattens koja sprider brand

 
Alltså. Jag gillar inte rubriker. Det går ju liksom inte att komma på sånna där snitsiga grejer som slår hårt och är sant och kortfattat och specifikt och positivt och innehåller aktiva verb osv osv osv.
Har en uppgift som ska in på fredag som går ut på att läsa 8 texter och sätta rubrik på alla. Känns ju lite fånigt att läsa en liten snutt och sen sitta aslänge och bara tänka fram nån bra enstaka mening eller enstaka ord, MEN man får ju i alla fall känsla för att det inte är en dans på rosor att jobba med sånt.
Jag har kommit på tre ämnen som jag ska föreslå att jag kan skriva om åt någon tidning som sista uppgift i journalistiken också. Så skönt att vara ute i rätt god tid. Deadline på den uppgiften är preliminärt 14 januari, men jag har ingen aning om hur långt i förväg man måste kontakta tidningen man vill publiceras i. Jag vet inte ens riktigt vart jag ska ringa än. Får suga på den karamellen och ta tag i det i slutet av veckan tror jag.

Många bollar i luften. Har fem uppgifter som trängs i huvudet. Tre är egentligen inte aktuella riktigt än, men måste ändå förberedas i god tid. Roligt! Och jobbigt. Blir lite hög på att jag eventuellt ska få bli publicerat i en tidning också.

Nej rubriker var det ju. Ska försöka våga mig på en kopp kaffe också. Eller te.

Hittade lite fina grejer på nätet förut också. En perfekt tillbringare bland annat. Och himla söt tallrik! Hittade den på barnavdelningen men so what.....
http://hemlangtan.com/




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0