Kära Tegnér

Min mormor blir alltid så avundsjuk när hon kommer hit. Varför? Jo för att vår bostadsrättsförening ständigt gör saker för att området ska hållas snyggt. Hon blir bland annat avundsjuk på att blommor tas om hand med omsorg här och det görs mycket för att rabatterna ska hållas rena och snygga. Hur som helst. Det jag ville komma till, var att i morse när jag skulle ut på morgonpromenad med hunden... så stod kvinnan, som brukar ta hand om det mesta här, utanför porten på en stege och skrubbade på och runt om porten. What? Då är man väl rätt mån om att det ska se snyggt ut. Tegnér är bäst, så är det. Är jäkligt nöjd över att vi bor här!

Sen ville jag bara snabbt säga något om att jag vill veta hur det går i presidentvalet snart. Jag har ju av någon anledning (kanske för att jag läser om politik typ hela dagarna) blivit mycket mer intresserad av politik på sistone. Nu blir det alltså spännande att se vem som kommer vara USA:s president några år framöver. Det är ju trots allt en sak som påverkar hela världen. Jag är inte så jätteinsatt och har verkligen inte all information för att kunna veta vad som är bäst, men har ändå en känsla av att Obama borde få dom här åren till på sig att åstadkomma det han vill.

Nej, nu ska jag lämna den här typen av politik och istället läsa om internationalisering. Som ju å andra sidan har mycket med USA att göra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0