En övningsgrej

Alltså. Jag har i uppgift att skriva ett övningsreportage tills nästa fredag. Det nämnde jag igår. I och med att det är en övningsuppgift får man inget betyg på den, bara tips om hur man kan göra när man väl gör ett riktigt reportage. Grejen är. att...... jag, som brukar vara himla ambitiös, känner att jag är ju inte direkt driven nu till att göra det där lilla extra. Det räcker väl att jag vet vad jag hade gjort för småsaker extra för att få det extra bra, om jag hade gjort det på riktigt?

Nu sitter jag i alla fall i mammas fina hus med en fin kopp (lilaaa) te. Mammas kissekatt ligger bredvid mig och Bobbie letar smulor i mattan.

Imorgon ska jag till universitetet för första gången sen i våras. Awesome! Skönt med lite struktur i vardagen (en enda dag) som bestäms av någon annan än just mig själv. Det är informationsträff om programmet jag går. Måste ju medge att jag börjar sakna att ha föreläsningar, lite. Gillar ju det här med distans också. Det enda "dåliga" är väl att jag nog har lite för bra disciplin för att ens ta sovmorgon. Vill någon ha lite? Hä hä.

Nej, nu ska jag lära mig lite mer om Lissabonfördraget. Känns inte alltför lockande dagen till ära, men it has to be done. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0