En åsikt

Jag försöker bilda mig en åsikt om EU och huruvida Sverige borde vara medlem eller inte.
Jag tror i alla fall att jag, utifrån det jag har läst, har kan konstatera att om ett land bestämmer sig för att vara medlem måste det vara ett helhjärtat beslut och innefatta vilja att lägga ner kraft på att få det att fungera. Kommunikation måste ske mellan landet och dess representanter i Bryssel.
Vad läser jag i min bok då? (en rapport från 2010). Jo, att svenskarna som på heltid jobbar med EU-frågor i Bryssel knappt får något stöd alls från Sverige. Att andra tjänstemän som åker dit under några år bara och skaffar mängder av erfarenhet och kunskap inte alls uppskattas när de kommer tillbaka till organisationerna som har skickat dit dem. Att folk som jobbar med EU-frågor enligt enkätundersökningar inte vågar säga vad de jobbar med för att de skäms.
Visst, jag har inte bildat mig någon fast åsikt om just EU, men det där låter ju inte rättvist?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0