Att skratta åt sina egna skämt

Det viktigaste är väl att man själv tycker att dom egna skämten är roliga. Då vet man ju att man alltid lyckas, roa någon alltså.
Jag sitter och småfnissar lite åt mig själv här i min ensamhet.

Skulle komma på en rubrik till en tråkig artikel om en Justitiekansler dom ville överklaga länsstyrelsens beslut om att ha videoövervakning i ett lärocenter klockan 20.00-07.00. Han ville att tiden skulle ändras till 20.00-06.00. Min roliga rubrik? "Justitiekansler vill ha sex istället för sju", hö hö hö. Vet inte om jag har suttit här för länge bara, men jag tyckte ju att det var kul i alla fall. Skämt åsido så ska jag ju såklart inte ha den kvar.

Sen var det en recension på en diktsamling. Poeten pratade massor om "Grönkraften", alltså att grönskan i naturen kan göra mycket positivt med vår hälsa osv. Min rubrik? "Må Grönkraften vara med dig", hö hö hö. Fattar ni? Star wars? May the force be with you? Den var väl rätt klockren, tycker jag? Den får nog vara kvar. Om jag inte hinner ångra mig innan fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0