Tänker om lite...

Skulle ju egentligen med på universitetsexkursion nästa vecka, men efter lite oturliga händelser så blir det inte så.. Verkar dock som att det nästan är ett tiotal som inte ska med, antingen pga ekonomiska anledningar eller pga att tentan ligger direkt efter resan - vilket ju inte är nån höjdpunkt i planeringen direkt. Plus att det inte verkar bli någon som helst tid över till plugg under redan heller... 
Hur som helst så blir jag kvar hemma, vilket betyder ersättningsuppgift: skriva en uppsats om en katastrof vid en gruva, ägt av ett svenskt bolag, i spanien. Fick smått panik igår eftersom att uppgiften är skriven på ett sätt så att man inte ska hitta någonting när man söker på namnen som står i uppgiften, men efter rätt lång söktid så skrapade jag ihop rätt många källor och har nu under förmiddagen fått ihop 1,5 sida ungefär. Har ingen som helst aning om hur lång och omfattande det är meningen att den ska vara, då det inte stod någonting om det i uppgiften.. så jag skriver helt enkelt som jag känner att det blir bäst. Tror att det kommer hamna på ca 5 sidor, vilket borde vara okej eftersom senaste rapporten som skulle in skulle vara så lång - och då hade vi lång tid på oss att skriva. 

Nu känner jag dock att min nacke är stel som en pinne, så det är nog läge att förflytta sig lite - ut till balkongen för tentaplugg och lunch. Härligt. 

Ser fram emot torsdag och fredag också, på torsdag ska jag hämta schema för sommarjobbet och på fredag får jag hit Jenny och Mia på myspys! 
Och på lördag har min älskling lovat att jag ska få titta på Eurovision song contest, som jag av någon anledning har blivit jättesugen på att se i år - och på söndag fyller han ju år också! 

Ska bli så skönt med helg den här veckan! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0