Mittwoch

Sitter här. Ska snart återvända till mitt slöa OTH-halvtittande tentaplugg. Soft och gött och sånt. Hade tänkt sitta på balkongen och sola hela dagen, men det är ju inte direkt soligt väder... Attans.

Igår fick jag mycket gjort hemma hos mamma. Söta lillebrodern förhörde mig på massa avancerade begrepp och det förvånar mig alltid att när man pratar med honom känns det som att prata med en vuxen, för han kan så HIMLA mycket den pojken. Han lär väl ligga flera år över sin ålders normala kunskapsnivåer. Igår när jag var där läste han en bok om filosofi, bara för att. Och när han är på biblioteket har han förr lånat hem böcker om dataprogramering och matte och sånt. Så mycket kunskap i hans snart 12åriga hjärna. Han kommer gå långt den pojken.. 

Hur som helst skulle jag egentligen träffa Matilda idag, men det blev framflyttat så idag har jag en soft pluggdag framför TVn typ.. Låter inte så himla effektivt, men jag får faktiskt rätt mycket gjort.. 

Vet btw inte vad fasen som har hänt med min dator? Alla program har börjat hänga sig hela tiden.. Fast det är svårt att veta om det är datorns fel eller typ mediaplayers eller nåt.. Det står att den står och uppdaterar/laddar/nånting hela tiden, så det kanske är det som segar ner allt.. Fast å andra sidan brukar jag ju inte ha världens tur med datorer direkt, så att det skulle ju inte förvåna mig om den börjar lägga av snart.. men I hope not.. 

Sitter och lyssnar på min nyaste lite schizofrena spelningslista. Den består av hälften skrikmusik, och resten keane, mumford and sons, gotye och elle goulding... Hoppar lite kors och tvärs. Just the way I like it. 

Bland "skrikbanden" tillhör bland annat One morgning left, med roliga låttexter. "Just when you thought we were gone, we came up with this brand new song"
Och Eskimo callboy.

Nej nu ska jag göra mig en till kaffelatte, nom nom, och sen plugga lite till.. Ciao!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0