Jobbschema

Himla skönt att ha ett schema inför sommaren nu. Känns så SKÖNT att slippa den här pluggstressen - att gå till jobbet och komma hem och vara ledig på riktigt när man är ledig. Sen kommer det väl förmodligen bli skönt att komma tillbaka till pluggtillvaron igen. Den passar ju mig, men ändå. 

Som sagt så vet jag hur sommaren ser ut lite mer nu. Lite tidvariationer, några helger med arbete, några dagar ledigt mellan sista tentan och bredvidgången, några dagar mellan bredvidgången och arbetsstarten, en ledig vecka i mitten, och nån vecka ledigt innan nästa läsår drar igång. Perfekt! Och så verkar nästan varenda en där borta känna min mormor.. 

Såååå idag är jag glad! Varmt och skönt ute, termometern visar 26,7 grader i SKUGGAN. Min älsklingspojk sitter på tåget till stockholm nu, det är ju inte såå fasligt roligt, men har tänkt spendera lite tid ute i solen nu och längta till min älsklingsvovve kommer lite senare i eftermiddag, och sen ikväll ha en riktigt soft kväll och släppa alla spänningar och sånt. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0