Dentrifikation och sånt

Dentrifikation: Bakterier använder syret i nitrat till andning -> ren kvävgas avgår till atmosfären

Nitrifikation: Bakterier oxiderar ammoniak till salpetersyra -> utvinner energi

Och sånt där. 

Tentapluggade i tre timmar på universitetet - min hjärna känns friterad och efteråt kunde jag inte ens tänka tillräckligt för att prata (släppte ju efter ett tag). 

Nu tänkte jag fritera den liite till, sen ska jag belöna mig själv med mörk choklad ikväll har jag bestämt (!!!), så det så.

Längtar till helgen. Imorgon får jag förhoppningsvis hem lost kära lost, och då tänker jag lostmysa hela kvällen lång - no matter what! (tror jag), sen ska jag och min älskling leta efter lite grejer på loppis på lördag och det kanske vankas tjejkväll då också - och på söndag: IKEA! Awesome. Synd att det snart är måndag igen ;)

(Btw så blir jag så himla sugen på att se vampire diaries när jag tänker på lost och Boone aka Dockan och sånt)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0