Blodig tumme och tratthund

Tänker satsa på typ en heldag på balkongen idag. Verkar bli finfint väder. Får bli plugg och skönlitterär bok. Så underbart att sitta på vår balkong när det är soliga dagar, för då ligger solen på ordentligt och så känns det som sommar <3 

Anyway - tratthunden ligger i sängen och sussar igen efter morgonmedicin och morgonkiss. Han går från jättepigg till stendöd på några sekunder, men idag ska han få en liten promenad i alla fall. 

Och så var det ju tumgrejen också. En rolig (eller inte så rolig) grej hände igår. Jag stod i köket och skar korv, Joni satt i soffan och skulle precis öppna en chipspåse - jag råkade slinta med kniven och skära i tummen istället och innan jag liksom hinner reagera på att det faktiskt blir ett sår så skriker jag "JAG SKAR MIG JAG SKAR MIG", varefter min fina pojkvän kommer inspringande och leder mig till toaletten med tummen före och plåstrar om den (hann ju börja gråta en del på den korta biten också).

Tänkte bara informera om vad som händer när jag gör illa mig ;) Är inte så förtjust i blod kan man väl säga. Kan svimma och sådär.., vilket ju hände en annan gång när jag skar mig i tummen, fast med en osthyvel, men det är en annan historia..

Nu ska jag ge katten lite uppmärksamhet. Hon är lite missnöjd över att allt cirkulerade kring Bobbie igår, nu går hon runt och jamar lite.

Ha en fin solig dag alla!


En bild på Bobbies nya älg och en av våra nya kuddar (flowerpower)

Och en suddig bild på parabolen - så söt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0