Långpromenad och soligt

Sommarväder idag. Gillart och hoppas på att det fortsätter vara det nu. 

Idag var det utbildningsdag igen och nu har jag långhelg till måndag! Det var en trevlig dag. Det var bara helt nytt folk. Det är dock så himla skönt efteråt för att man är nervös innan, men efteråt känner man sig så stolt över att man ju klarar sig bra på egen hand, och att jag inte är så blyg som man tror. Jag tar initiativ och pratar mer än gärna med nytt folk, dock helst inte i stor grupp. Har hur som helst bekantat mig massa med två tjejer som ska jobba på samma ställe som mig i sommar. Kanske inte på samma avdelning, men det är ju ändå skönt att ha koll på några som kommer vara där i byggnaden.. 

Hur som helst. Efter en givande dag så tog jag en promenad hem. Nämnde jag att utbildningen var i sandviken? Nej, men det var den.. Traskade hem därifrån, köpte en glass på Ö&B och hade musik i öronen. Det var riktigt skönt och det kändes som att den där timmen gick väldigt fort. Insåg att karlskoga är väldigt fint på sommaren och varför jag normalt sett inte gillar att ha jeans på mig - det är så tight och VARMT. Med andra ord slängde jag mig in i duschen det första jag gjorde när jag kom hem, så Bobbie fick snällt vänta en liten stund med att komma ut på kissrunda.

Nu ska jag sätta mig på balkongen och läsa en miljlötidning jag fick på posten och sen läsa i min tjocka fina bok, som jag numer har tagit mig fram 860 sidor i. Den är jättebra! Men som vanligt blir jag otålig när det börjar närma sig slutet av en bok. Vill mest bara bli klar med den och börja på en ny då, oavsett hur bra den är..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0