Suck

Idag är jag nästan lite arg på mig själv för att jag valde att plugga vidare. Jag vet ju att jag egentligen tycker att det är det bästa för mig just nu och jag vet ju att jag kommer vara så himla glad över det när jag väl är klar, men just nu, idag, gah - vill hellre dö än att behöva plugga, nej nej nej ännu värre - jag skulle hellre äta upp en hel rå lök än att behöva plugga (det säger inte lite, det). Gillar inte sånna dagar. Då är man inte lika effektiv och koncentrerad som vanligtvis, men har ändå inte tid att bara låta bli. Så nu har jag med andra ord suttit i några timmar och läst två texter med teorier om varför dinosaurierna dog ut - försökt komma på en egen teori, och varit lite halv pissed off för att sidorna aldrig verkade ta slut. 
Nu har jag i alla fall gjort klart den delen. Ska fullända teorin med Emma imorgon. Min första teori var ju bäst. Man är inte säker på vilken färg dinosaurierna hade. Så min teori var att den första omgången var jättefärgglada, typ rosa, lila, neongrön osv.. men med tiden började de yngre generationerna bli mer och mer färglösa och till slut var dom grå/bruna. Dom yngre generationerna blev fruktansvärt avundsjuka på gamlingarna för att dom var så fina (och ja, vi vet ju att djur kan känna någon form av avund - eftersom vovven här hemma blir sotis när man håller på med katten.. och då säger vi att det gällde dinosaurierna också, punkt slut).. som tur var blev dom yngre generationerna något större i storlek och åt upp dom gamla. Oturligt nog (karma) så bestod den yngre generationen mestadels av hanar och innan de hann para sig med dom få honorna som fanns dog dom av hetta eller nåt sånt där.. the end.
Om man ska spåna fritt alltså.. 

Nu ska jag fortsätta i klimatboken, mot min vilja förstås. Hoppas på att pluggmotivationen beslutar sig för att komma tillbaka tills imorgon.. 



Kommentarer
Postat av: Helena

Like your theory- ska du inte köra på den?! ;)

2012-01-30 @ 17:24:42
URL: http://helenagoeskarlstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0