Sen frukost och änglar i sängen

Har spenderat hela morgonen med änglar i sängen. Slumrade lite smått mellan det att älsklingen åkte till jobbet fram till klockan tio ungefär. Katten, som förövrigt var sjukligt sällskapssjuk hela kvällen igår, ville absolut inte att jag skulle sova. Hon ville ju gosa och få uppmärksamhet, så hon hoppade upp dörren och gick runt och jamade missnöjt tills jag till slut gav upp och la mig och läste istället. 

Började igår kväll att läsa nummer två av julklappsböckerna. Har ju läst ut Gaga-boken, så började på Någonstans inom oss nu. Som handlar om en kvinna som har begått självmord och därefter hamnar i något form av limbo och får se hur världen reagerade på hennes död. Historien är inte alls som jag hade förväntat mig och vissa saker känns lite upprepande, men nog är den gripande. Har plöjt igenom ungefär en tredjedel. Är så fruktansvärt skönt att läsa lite skönlitteratur för omväxlingen skull.

Katten är fortfarande all over the place, medan hunden bara verkar så himla nöjd över att han är hemma och kan sova i vår säng igen. Han har sovit som en stock hela natten och förmiddagen, och nu när jag gick upp följde han med och kollade läget, sen gick han och la sig igen. Söthunden. 

Kör nog på en ordentlig frukost nu, med kanske lite One tree hill i bakgrunden och sen är det ju Eva och Adam-filmen på tv. Det kanske skulle vara nåt. Slappardag hur som helst. Precis vad jag behöver! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0