Mat, fika och fika

Blev en tripp in till Karlstad och storebror med mamma idag. Märker rätt ofta att jag och mamma är rätt lika.. Vi gick in på nya ica och båda gick runt helt imponerade och tittade på allt som inte finns på ica i Karlskoga. Vi köpte med oss tre olika smaskiska muffins och fyra munkar. Tyckte att det lät lite mastigt bara det... När vi väl kom till Daniel blev det pizza också, eftersom vi inte hade ätit lunch och han ville jättegärna bjuda på mat.. och juste, så hade han ju köpt semlor också..

Jag, mätt, nu? Ja. Kommer nog inte bli hungrig på ett bra tag igen.. även om det snart är tre timmar sen vi fikade klart. Fick i mig en fjärdedels pizza med MASSA fyllning på (kött, skinka, svamp, tomat.. i massor), en semla, en munk och en fjärdedels muffin. Är rätt stolt ändå. Har inte riktigt ärvt den fikaälskargen som mamma, daniel och min morbror har.. Tycker oftast det är roligare att baka än att äta det jag bakar osv.. Så, AWESOME ACCOMPLISHMENT!

Nu ska jag titta lite på Gilmore girls och försöka sluta vara så jäkla mätt. Och lägligt nog hade jag ju tänkt baka ikväll, haha. Hade egentligen planer på att göra det igår kväll, men då blev jag för lat.. Var för mycket disk att få undan innan baket hade kunnat dras igång. Nu blir jag i och för sig äcklad av bara tanken av kakor, men det kan ju gå över!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0