Lördag woho! Eller?

Sitter med datorn i sängen, pyjamasbyxor, varm stickad tröja och med slarvig knut i håret. Kissen står på mig i knät och kan inte bestämma sig för om hon ska lägga sig eller gå och göra nåt annat.. Som det brukar vara då. 

Igår var jag och min älskling på bio, försenat födelsedagsfirande (fick även ännu en bok från min bokönskelista, i torsdags, En mini-shopaholic i mammas fotspår.. har bara läst två kapitel, men det märks redan att den är i nivå med dom andra böckerna - hysteriskt roliga med andra ord), The girl with the dragon tattoo fick det bli. Riktigt bra film (som den svenska versionen också ju är), lite jobbigt dock att dom flesta hade svenska namn och att det utspelade sig i Sverige, men att dom pratade engelska och läste engelska tidningar och böcker och så.. förutom ibland, när tidningarna faktiskt var på svenska? En liten skitsak som jag tyckte gjorde att det hela kändes lite skumt. Men som amerikanska filmer brukar vara så var den ju såklart välgjord på alla sätt och vis! Kul att Stellan Skarsgård var med också ju.. 

Mådde piss när vi kom hem och hade ätit. Kan ha varit att jag fick en hambrugare som smakade äckelmycket lök fastän jag hade opererat den, eller att trycket släppte efter att ha oroat mig över att bli sjuk hela veckan.. Trodde ju såklart att jag skulle bli sjuk då igår, men det blev inget. 
Idag mår jag också skumt, så jag tar det lugnt i kväll har jag bestämt. Känner mig helt matt i hela kroppen och magen gör lite uppror (vardagligt uppror, inte magsjukeuppror för den som vill veta).

Trots detta har vi dock varit inne i Örebro en sväng. När jag vaknade fick jag en plötslig lust att gå runt och titta i New Yorker och så blev det ju också.. Köpte mig en stor mysig tröja för 49:- och ett par SJUKT söta trosor (med rosetter och blommor och sånt). Nu har jag väl hur som helst shoppat klart för året känns det som.. nej, men det känns faktiskt bra att ha fått unna mig lite. Köpte ett blankt block också så jag kanske försöker leka lite kreativ med penna och papper under kvällen om jag känner mig inspirerad. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0