Lillfredag

Är ledig imorgon. Sjukt gött. 

Idag kommer bli en dag fylld med lite av varje. Var på studiebesök på Rådrummet i Karlstad imorse. Sen har jag pluggat och nyss tittat på nya avsnittet av One tree hill. Första på säsong 9! Så himla kul att det kommer nytt igen. 

Nu hade jag egentligen tänkt fortsätta plugga en stund, men jag har inte så fasligt mycket kvar att göra så kom fram till att jag nog gör det sista imorgon istället. Har haft spänningshuvudvärk hela veckan fastän jag har stretchat nacken och sånt där som ska hjälpa. Suck. Ska nog slumra lite i soffan istället för att göra nytta. Ikväll ska jag hem till Sanna och umgås med henne för första gången på sjukt länge. Hon har varit i Italien och grejer ju. Blir väl en trip down memory lane och kanske nåt glas vin. Myspys! 

Imorgon förstår ni så har jag tänkt BAKA. Mia var här igår och hade med sig massa fina födelsedagspresenter från sig själv, svärmor och senare också från svärfar. Fick en Fondue"gryta" eller vad man säger, en cupcakebok, en jättefin bakform, en stor jättefin väggklocka (tickar så gött i köket nu hihi) och ett presentkort på bokia! Det är alltså därför jag fick världens lust att baka helt plötsligt. Fick ju mer bakgrejer i julklapp också så imorgon måste jag göra cupcakes av något slag, samt sockerkaka i nya fina formen, men frågan är ju vad för sorts cupcakes jag ska göra?! Har funderat hela eftermiddagen och inte kommit på nåt bra. Har kollat runt i boken men inte hittat nåt som känns helt perfekt för morgondagens bak. Kanske bananmuffins med chokladtopping? Vill inte göra något allt för avancerat heller för jag orkar inte handla hem så mycket.. Latheten förstör ju litegrann. Men banan och choklad passar väl? 

Hur som helst.. ska lägga upp bild imorgon när jag har på mig mitt urgulliga förkläde också. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0