Home sweet home

Är hemma från Sälen nu. Tors-sön blev det.
Har inga bilder eftersom vi glömde bort att vi faktiskt tog med oss kameran för en gångs skull, men jag kan ju berätta lite istället, fastän en bild ju säger mer än tusen ord och bla bla. 
För det första dampade ju såklart min mage mer än någonsin bara för att den ju absolut inte fick det. Mådde piss torsdag, fredag, och större delen av lördagen, så jag drog mig undan lite på rummet för att jag tänkte att "hellre vara umgås när jag är pigg än att sitta där och vara jättehängig och sådär halvgrinig som man blir när man inte mår bra". 

På fredagen gick det ju faktiskt bra större delen av dagen. Jag vågade mig på att åka litegrann. Läskigt. Men det var väl kul på nåt sätt också.. Blir roligare nästa gång det blir av (vi blev för snåla, läs sparsamma, för att åka mer än en dag) och jag är stolt över fega mig för att jag faktiskt testade. Woho! Har ju aldrig åkt skidor och sånt förut för dom som inte vet. 
Hur som helst fortsatte fredagen sen med lite spel och bastu och sånt där. Passade på att vila magen medan sista omgången var i bastun - eftersom bastun följdes av musikquiz och sånt där roligt. Hamnade på Martins lag och vi var faktiskt inte så bra.. men det var ju roligt i alla fall! Fick för övrigt i mig två mandariner och ungefär två köttbullar på hela dagen. Puss på magen.

Nyårsafton tvingade jag i mig nästan en halv pizza. Mådde illa och hade hemskt ont i magen sen i några timmar. Passade på att läsa ut Gaga-boken, en skvallerblaska och spela lite mobilspel (har börjar spela ett jättesött med en nyckelpiga.. hihi), sen var jag fit for fight igen! Finkläder och tacomiddag blev det, följt av musikquiz, skålande och att jag och älsklingen gick och la oss rätt tidigt. 

Vi bestämde oss för att åka efter frukost idag eftersom vi inte ville komma hem för sent. Och vet ni vad? Magen började tillåta mat rätt mycket idag. Så nu har jag beställt matlagning och beställt hem chips med älskling som är iväg och hämtar Jenny och Bobbie just nu. Här ska ätas så mycket det går. Kompensation vet ni. Vore ju skam att gå ner i vikt.

Hur som helst vart resan lyckad trots missödet med magen, och att många andra också verkade bli lite halvkassa i magen. Vi får ju inte glömma bort Maiden-konserten vi fick mitt i natten heller.. 

Katten blev förresten överlycklig av att vi kom hem. Först spelade hon lite svårflörtad och gick iväg och jamade lite bara, men sen blev hon lite (mycket) gosgalen och svarar så fort man pratar med henne. För stunden sitter hon på sin klösgrej och stirrar på mig. Ska nog gå och busa/gosa lite med lille snuttkissen innan snutthunden kommer hem och kommer kräva all uppmärksamhet. (Har saknat båda SÅ mycket. Ett liv utan djur vore ju bara skit)

Vet inte om jag lyckades skriva sammanhängande eller inte idag. Take it or leave it! Och gott nytt år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0