Dag 4: Något jag älskar

Okej. Det blir inte en per dag. Glömmer liksom bort att blogga. Det finns ju så mycket annat att göra. Typ, plugga. Nej men den här veckan har jag faktiskt trotsat min lathet. Nu för tiden brukar jag ju dels börja dagen med en ordentlig promenad och yoga när jag pluggar hemifrån (och när jag inte gör det så får promenixen och yogan bli när jag kommer hem på eftermiddagen), vilket jag faktiskt är rätt stolt över. Den här veckan hur som helst, så har jag till och med varit på zumba med Emma! Och igår var Emma här hela kvällen och vi spelade monopol och pratade. Myspys. Vardagsmyspys. Det var ju i och för sig faktiskt typ som fredag för oss idag. Behöver ju inte åka nånstans idag, men ska ändå plugga en hel del. 

Tänkte dock ta tag i "dag 4" först. Något jag älskar.
Hm. Tänkte först ta något simpelt, som... Bobbie. Fast alla vet ju att jag älskar den lilla lurvbollen i massor. Kissen också för den delen. Så jag tar väl något som inkluderar dom istället. Det jag älskar är att känna att jag hör hemma. Att det jag gör är rätt och att jag passar in där jag är. 
Exempelvis på universitetet - jag vet hur man pluggar. Jag vet att jag är tillräckligt diciplinerad för att inte låta allt släpa efter och bli tvungen att göra allt i sista minuten. Ända sen jag var liten så har jag vetat att jag ska utbilda mig på universitetet, inte inom vad, men att jag ska kunna ha en universitetsutbildning som merit innan jag drar ut i arbetslivet på riktigt. 

När jag är hemma hos min mamma, trots att hon har flyttat efter att jag flyttade hemifrån, så kan man ju liksom inte låta bli att känna sig så trygg. Där kan jag prata om vad som helst och säga vad som helst utan att känna mig dum, efter som jag vet ju att hon är dagboken som stängs så fort jag går därifrån. 

Tillsammans med min andra hälft känns allt också rätt. Vi bor ju tillsammans och kan varandra lite utantill. Det kan ju liksom inte bli bättre?

Med kissen och vovven. Dom är också "hemma" för mig. Det är så underbart att komma hem till en katt som jamar hej och vill gosas, och en hund som blir helt insane för att han har saknat mig. 

Hoppas att det ses som en ordentlig förklaring. Nu ska jag fortsätta skriva på min sammanfattning av klimatboken vi håller på att läsa, och just det - tills på tisdag ska vi ha kommit på en egen teori om varför dinosaurierna dog ut. Knaspelle säger jag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0