Seg vecka

Börjar närma oss slutet på en riktigt seg vecka. Tror att jag har haft lite feber hela veckan eller nåt. Har varit helt död i huvudet, jättetrött och frusit på tok mycket mer än vanligt, och fått nåt utbrott av akut hetta någon gång under dom senaste dagarna.

Alltså skyller jag på att det är hjärndödhetens fel att jag har varit så slapp på pluggronten i veckan. Eller så kanske det är att jag nog ligger rätt bra till, fastän det inte känns som det.. Jag har hur som helst läst det som ska läsas till idag, fast sen så är det så att föreläsaren ligger ett antal föreläsningar efter, eftersom han tar upp två föreläsningar för en planerad föreläsning typ.. så då kan man väl kanske säga att jag ligger före i plugget ändå. 
Hur som helst har jag i alla fall pluggat lite varje dag. 

Nu har jag suttit och skrivit sammanfattning på ca tre sidor i boken, sen kom jag på den biljanta idéen att rita vattnets kretslopp (kolets, kvävets och fotsfatets tar jag imorgon), för att göra det lite tydligare fastän man kan dom redan. Sen att ha ett hemmagjort som är på svenska kan väl också underlätta lite. Det slutade i alla fall med att jag har suttit ett bra tag och..tja.. ritat. Kan tyckas vara slöseri med tid, men jag har kommit fram till att det ju är ett jättebra sätt att banka in det, men samtidigt koppla av och göra det man tycker om att göra utanför pluggvärlden på samma gång. Woho! Eller nåt. 

Ikväll ska jag umgås med sötbrudarna Matilda och Sanna. Ska försöka få lite liv i huvudet tills dess. Tar med mig sötvovven också så att han får nåt att sysselsätta sig med, plus att vi ska promenera lite med honom.. och så var det ju så himla längesen han var hemma hos Sanna. Han ligger förövrigt bredvid mig och sover som en stock just nu. Det är ansträngande att vara hund har jag hört.. och katt med för den delen.. Hon ligger ju vid fotänden.. sovandes. 

Tänkte avsluta med min fina teckning. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0