Rastlös katt

Igår var jag på bokrea med min kära lillebror. Jag fyndade tre böcker, varav en var en spontanpresent till min bästa fina mamma. Så vi promenerade hit sen och hämtade Bobbie, för att sen gå hem till mamma och överraska henne med massa spontanpresenter, en bok från mig, en från jon, och så fika! Myspys. Sen kom min älskling dit också. (Köpte Metro 2033, den sista tillflykten och Stolthet och fördom och zombier till mig själv - har börjat på den första och den verkar himla bra. Är helt fascinerad av storyn hittills och vill bara fortsätta så fort jag kan!)

Hos mamma diskuterade vi bland annat att vår kisse har verkat bli så rastlös på sistone så att vi ska försöka aktivera henne på olika sätt. Dels så ska vi ta ut henne i sele mer (hon har börjat hoppa på ytterdörrshandtaget och försöker komma ut? hon är ju helt sanslös..), och eftersom hon verkar gilla att klättra och speja från höga höjder justerade vi lite igår så att hon kan få börja ligga och mysa på hatthyllan (hon brukade ju förr försöka klättra upp dit via jackorna), och idag såg jag för första gången att hon hoppade upp på bokhyllan i vardagsrummet, så jag har tagit ner lite grejer därifrån så att hon kan ligga där också om hon nu vill det (vilket inte är att föredra eftersom hon passerar whiskyflaskorna på vägen upp). Hur som helst så är det nu fritt fram för henne att klättra runt lite mer och så fick vi med ett tygrör från mamma som hon kan leka med. Hittade en gammal julgranskula också som hon har sprungit runt som en galning med under eftermiddagen. 

Anledningen till att jag skriver om det är att jag ju fick rätt söta bilder på knaskatten. Klart ni vill se dom!

(Börjar tro att det kan vara en bra idé att sterilisera henne så att hon blir lugnare, fick tips från karin om det. Det får dock bli lite senare, lägger just nu pengarna på att kastrera Bobbie på onsdag :$)




Höögt upp för den där lilla. Tog bort en av lådorna så att det ska bli stabilare att vara där för henne..


Myspys på vår betalade räkningar.. 

Nåja, nu ska jag återgå till plugget. Har vilat huvudet en stund nu ju. Har kommit fram till att fastän jag har glasögonen på mig får jag huvudvärk av att sitta och läsa och koncentrera mig en längre stund. Why?! Aja. Får ta det i korta perioder. Går ju inte direkt att fortsätta när huvudet börjar dampa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0