Kreativitet, kom till mig!

Sitter här med datorn i knät. Har kommit fram till att jag vill ta tag i något projekt - för hundrade gången blir det ett skriveriprojekt. Jag har alltid alltid alltid velat försöka skriva något som kanske någon gång kommer att kunna likna en bok (eller nåt i den stilen). Jag har alltid använt skrivandet som terapi och fått ut allt jag behöver via fingrarna på tangentbordet och det har funkat fint för mig. Jag har alltid gillat att vara kreativ, pyssla, rita (mest på sistone dock), skriva - och ta del av kreativitet: läsa böcker, titta på film osv.. och på sistone har jag liksom inte gjort något av det. Har varit för tom i hjärnan för att skriva nåt, och tyckt att det har känts fullkomligt meningslöst - jag menar varför skriva? Det låter töntigt, att sitta framför datorn och bara skriva massa påhitt, det fyller ingen funktion, och jag slutför aldrig något för att jag får idétorka fastän jag har tusen idéer, men som inte riktigt vill ta sig ut. Jag har inte läst mycket skönlitterärt sen i somras, eller innan studenten, eller jag vet inte riktigt (förutom under julhelgerna då jag plöjde igenom några böcker).. för att det tar för mycket på krafterna att läsa all kurslitteratur så det finns liksom ingen ork kvar till att läsa ännu mer. Och det känns som att det är längesen jag tittade på en sådär psykologiskt genomtänkt film som man blir helt blown away av för att storyn är så sjukt djup - sitter här istället med gilmore girls som liksom inte innehåller nåt betydelsefullt, det är bara så skönt och avkopplande att titta på, men inte tankeaktiverande alls. 

Hur som helst (kom på nu att jag skriver "hur som helst" rätt mycket av någon anledning.. känns bara rätt liksom) så har jag nu satt mig och börjat skriva om en liten storygrej som jag började med i somras. 3 sidror gjorda och det känns rätt bra. Ändra lite, lägga till lite. Kan inte hoppas på att jag orkar med det tillräckligt länge för att det ska bli något, men man kan ju görat ändå ju. Varför måste man alltid göra saker för att det är av nytta? Det måste man ju inte. So what om jag inte kommer någon vart och inte har någon nytta av det även om jag gör det. Får ju i alla fall en uppfriskning av att använda det svenska språket i skrift (annat än i vetenkapliga rapporter och sånt). Det är ju alltid något!? 
Och angående genomtänka filmer, någon som har tips? Kommer inte på något exempel just nu, bara 21 gram, som jag vet att jag gillar - men som jag alltid nämner, inte kan komma ihåg vad den handlar om. Men ah, någon kanske förstår vad jag menar.. 

Oj vad jag babblar. Orkar inte läsa igenom det jag skriver och förstår att det kanske inte är så sammanhängande osv osv.. men det får vara så nu. Ville bara få fram det att jag fasen tänker återuppta ett intresse som jag av någon anledning har struntat i alltför länge nu! 

Nu ska vi filmmysa här tror jag. Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0