Ge dom ett finger och värm min hand (i ett iskallt ikea-land)

Kent passar alltid en iskall vinterdag. Eller en varm sommardag. Eller en regnig höstdag. Eller en halvkall vårdag. Alltid med andra ord. Året runt. 
Nu sitter jag alltså och lyssnar på kent. Den enda bandet som jag sedan väldigt väldigt många år alltid hittar tillbaka till med jämna mellanrum och knarkar sönder tills jag måste få en paus från dom. Folk får säga att dom är dåliga och att Jocke är gnällig och inte bra alls, fine. Alla har rätt att tycka vad dom tycker. Jag jämnar ut misstycket med beundran och kärlek. Tycker att det är så fantastiskt att dom får svenska språket (som oftast låter grymt töntigt i svenska filmer osv) att låta så himla fint och poetiskt - och det faktum att deras musik låter så himla fel på engelska är ju så himla bra.. och unikt. 

LÄNGTAR tills april när nya albumet kommer ut. 

Hur som helst - det jag knapprade fram blogg.se för att säga är att jag inte riktigt gillar att behöva gå ut i kylan så många gånger om dagen.. Tror att varken jag eller Bobbie uppskattar att han är en hund som måste ut hela tiden. Jag måste sy in och upp hans hoodie för att han ska kunna ha den på sig (just nu när han kissar så hamnar hälften innanför för att den är lite för stor på underdelen så hela han blir kissig).. Jag har alltså kollat med mamma om hon vill ha besök nån dag i veckan så jag kan sno hennes symaskin ett tag. Nu ligger hoodien i blöt i handfatet och ska bli lite ren (första gången jag kramade ur den i vattnet blev vattnet helt gult, mysigt). 
Dock hjälper det ju rätt mycket faktiskt att tänka på hur mycket jag älskar det lilla livet så blir det ju liksom värt det.. att tvingas ut i kylan och sånt.. Just nu ligger han så fint bakom mig på soffryggen och myser och njuter av att vara inomhus. 

Nu ska jag äta frukost och sen läsa en text om Linné inför ett seminarium på onsdag. Har även planer på att rita lite mer "fina" miljörelaterade instuderingsbilder till mitt planerade framtida plugghäfte (inför tentan). Och förhoppningsvis vill min fina mamma ha sällskap av mig eftermiddag redan. 

Ha en bra dag alla!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0