"Fem fina låtar"

Nästa dag på den där listan säger att man ska nämna dom fem finaste låtarna.. Lägger upp dom utan inbördes ordning allt eftersom jag kommer på dom.


Den första är Linkin Park - Pushing me away, INTE albumversionen, utan live in texas-versionen. Important detail. Har faktiskt live in texas hemma på dvd, köpt. Har kollat på den ett antal gånger och blir lika häpen varje gång över hur sjukt bra Chester låter live. Hur som helst så är den här låten MYCKET bättre här än på Hybrid Theory. (HQ är det ju dock inte fastän det står det....)


Den andra är 30 seconds to mars - The kill, också live, INTE albumversion (fast den är ju också väldigt bra). Får rysningar. Den där Jared Leto kan han. (Dålig kvalitet här också, av någon anledning har dom tagit bort den bättre versionen som jag alltid har kollat på förut)




Den tredje är Kent - sundance kid, bara för att den är så fin och alltid har varit en av mina absoluta favoritlåtar med Kent. 



Den fjärde får bli Tatu-not gonna get us. Kör på lite nostalgi känns det som. Men jag gillar ju Tatus "du och jag mot världen"-grej och deras musik är så mysig att lyssna på. 




Den sista får bli The fray - You found me, för att det är en av mina nyare favoriter.




Nej nu måste jag sätta lite fart. Har bara varit ute på hundpromenad hittills ju (nu ligger förövrigt hunden däckad i mitt knä, trött kille). Frukost, plugg och jobbmejl väntar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0