Nervöspepp!

Nu har jag läst detaljerad planering av båda kurserna jag ska gå i höst, samt registrerat mig på båda. Det visar sig att jag gissade bra angående böckerna jag ska ha till journalistiken, alla de 4 jag redan har skaffat är obligatoriska. Måste dock skaffa hela 6 stycken till... Tur att jag redan har skaffat 3 av 4 till Europakunskapen, annars skulle jag ha en sjukt dyr historia framför mig...

Är både lite överväldigad av all information om allt som ska göras. Jag som har så lätt att bli stressad känner lite att jag borde börja med något redan nu för att inte få mycket senare - men, ingen idé att hetsa upp sig och börja innan skolan ens egentligen har börjat. Ska ha ledigt på riktigt denna vecka ju. Skönt!

Nu lite om kurserna:
Journalistiken valde jag ju för att ha något lite "roligare" och "lättsammare" för min egen skull, och nu när jag läser igenom kursguiden så känns det verkligen att det ska bli roligt att komma igång. En löpande uppgift är tex att föra en blogg, med utvalda ämnen att skriva om och en annan är att få en artikel publicerad i en tidning! Blir gladpirrig av att läsa igenom allt som ska göras.

Europakunskapen verkar väl något tristare, vilket jag ju hade räknat med, men det blir nog intressant och nyttigt att få tänka i lite störra perspektiv! Plus att två av mina miljövetarkamrater också ska läsa den så då kan vi passa på att ses lite under hösten också. Perfekt ju!

Jag hoppas på att det blir en bra termin och att det inte är alltför svårt att hålla koll på allt via nätet bara... fast å andra sidan så var det nästan så hela första universitetsåret också.

Nej, nu ska jag ta och leta runt lite efter de där 6 återstående böckerna och hoppas hoppas hoppas på att de finns begagnade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0