Mysdag

Börjar ställa om hjärnan till hemma-mode nu = att det är skönt att gå hemma och fixa lite här och där. Tur det. Vardagen kommer ju se ut så x antal månbader framöver från och med nu. (+ näsan i böcker och blicken på datorn)

Nu på eftermiddagen har mormor varit här en sväng och hälsat på. Hon lyssnar på ett speciellt sätt. Som att hon verkligen verkligen lyssnar på vad man säger. Himla skönt att prata när det känns så. Min fina mormor. Hon är allt bra rolig också, hon lever sitt liv lite efter sporten på tv och sånt, så nu hade hon bråttom hem till tre för att då var det nåt viktigt på tv.. eller om det var radio till och med.. Tokig..

Min man bjöd mig på kinabuffé till lunch också, och ikväll ska han bjuda mig på bio. Myspys! Expendables 2.. Inte riktigt my cup of tea om man säger så, men alltid lika trevligt att hitta på nåt med min bubbe.

Nu ska jag försöka få liv i palmen som har stått här i vardagsrummet och blivit lite dränkt tror jag... Att det ska vara så svårt att hålla liv i blommor? Tycker ju att vi typ aldrig vattnar den..

Hur som helst - bra dag idag! Och imorgon ska jag baka kladdkaka med bovetemjöl och rårörsocker. Handlade på mig massa ekologiska bakgrejor idag och kravbananer. Känns bra! Bovetemjöl ska ju vara både nyttigare och bättre för magen än vanligt mjöl, så varför inte liksom? Kände mig lite reformerad av min utbildning när jag gick till konsum med min fairtradetygpåse och handlade bara ekologiska och kravmärkta (och fairtrade) saker. Bra det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0