Kräftor och skratt

Idag har jag spenderat hela dagen hos min fina mamma. Gud vad jag älskar min familj! Vi åt flygande jakob till lunch, fikade, pratade, skrattade, mös i solen och åt kräftor till kvällsmat.

På vägen hem pratade jag och min bror om sånna där kända böcker som man fick traggla sig igenom på svenskalektioner på gymnasiet, och jag fick sån himla lust att beställa hem några sånna där gamla godingar! Av Distojevskij, Kafka, Steinbeck - och så vill jag ha Momo. Vi läste den på tyskan och det är en så himla gullig berättelse ju... och tänkvärd! Samhällskritik på hög nivå. Läste iofs Kafka på tyska också, vilket inte rekommenderas eftersom man nästan inte förstod ett ord (det är nog rätt svårt på svenska också kan jag tänka mig). Hur som helst - nu har jag en intellektuell bokönskelista. Känner mig rätt torr som blir jättesugen på att skaffa hem sånt?! Men har bestämt mig för att köpa en bokhylla nästa vecka också, så då får man ju plats med massa massa mer böcker!

Nåja. Nu ska jag duscha vovven, till hans stora förfäran.Sen ska jag tända massa ljus och tvmysa tills min man kommer hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0