Holy crap

Sitter här med lite (läs mycket) kaffe och skrev just in alla deadlines i kalendern. Ja.. Känns lite fullspäckat för mig som hittills har blivit van vid att ha en stor deadline (tenta i slutet) och några små, i form av seminarium, att ha koll på. Nu är det flera deadlines/vecka, och jag hoppas verkligen att uppgifterna inte är alltför stora då för annars kommer jag ju ha "häcken ÖVERfull" (?!) Sitter och funderar över också hur fasen vi ska mosa in en resa där någon gång också, men det blir väl lättare att avgöra när jag har fått lite smak för studieupplägget hoppas jag..
Är med andra ord lite överväldigad just nu. Har dock gjort alla förberedelser som jag kan göra innan det drar igång nästa vecka, så nu ska jag väl förhoppningsvis kunna slappna av lite tills dess. Har lyckats beställa hem ALLA böcker nu också - varav 3 av dom (och 1 skönlitterär) borde trilla i brevlådan och in på konsum imorgon. Skönt! Då har jag 9/15 böcker hemma.

Det där med att koppla av är ju ett rätt roligt koncept. Har tänkt slappa hela dagen både igår och idag. Igår slutade det med att jag rensade ur skafferiet, garderober och alla förvaringsställen i hallen - sen satt jag ju och letade böcker hela resterande eftermiddagen.
Idag gick jag upp vid halv elva, tränade (!!), tänkte "jag ska ju ändå dammsuga så då är det ingen idé att duscha nu"... så jag började städa (dammsög ju såklart inte bara.. städade sovrum, badrum, rensade lite här och där, dammade och torkade golv) - varpå jag var rätt seg när jag äntligen hade tagit mig en dusch och kunde äta "brunch" vid två... Varför blir det alltid sådär?! Hur svårt ska det vara att bara ta det lugnt liksom? Men fint är det ju här nu i alla fall...

Nej, nu ska jag ringa mamma och se om hon har tid att babbla lite...

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0