Förnyelse i hemmet

Skulle ju köpa bokhylla från chili. Självfallet så var den slut i lager och blir inte tillgänglig förrän...... i november. Då hade vi stressat för att hinna dit i onödan. Åkte till ikea och hittade en bra bokhylla där istället (om än rätt tråkig med sitt standardutseende) och andra nödvändiga saker, för samma pris som bokhyllan på chili. Så, det slutade ju bra! Satte ihop den själv, med några frustrationsutbrott då mannen fick komma och styra upp lite, och nu har jag flyttat om lite och ställt in alla böcker och serier som har legat utspridda överallt (äntligen!!). 

Det är så roligt också när man gör om hemma, för katten blir ju så himla nyfiken. Det är som att det är en helt ny värld för henne, för att man tar in en enstaka liten ny möbel. Nu har hon utforskat som fasen sen vi kom hem. 

Nu ska jag fixa det sista, sen duscha, göra varm choklad & kvällsmacka, tända massa ljus (köpte ca 300 på ikea inför hösten, wops, kändes aningen överdrivet när jag hällde upp dom i en nätkorg, men va fasen, det går ju åt som smör?!) och tvmysa med våra nya filtar (som inte luktar kasspiss <3 men tror att katten har slutat med dom där fasonerna nu, har bytt tillbaka till dyr kattsand och ställt fram en till låda). Pojken åkte till mor sin och hälsade på nyss, så jag är själv, men jag är lika glá för det!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0