Nya tag idag

Idag är en ny dag, eller vad man nu brukar säga. Har kursintroduktion i eftermiddag så tänkte hinna med plugg och träning innan. Det förstnämnda är gjort, och har suttit med boken i en timme nu. Måste säga att kapitlet jag läser just nu är sjukt intressant. Det handlar om miljögifter och all skit som finns i ALLT. 

Får mig att tänka på dom ekologiska hudvårdsprodukterna jag köpte hem förut och var SÅ glad över att ha hittat eftersom det ju inte är massa skit i dom. Den mjukgörande oljan bestod bara av jobojaolja, och rengöringsmedlet bestod bara av olivolja och ricinolja - allt ekologiskt. Tyvärr funkade det ju inte alls på mig. Jag som har rött pigment och lätt blir rödflammig överallt, blev mycket rödare i ansiktet och jag fick finnar ÖVERALLT. Tänkte att det bara handlade om övergången, så fortsatte någon vecka (kommer inte riktigt ihåg hur länge), men det blev inte bättre. Huden var bara väldigt irriterad, kliade, sved och blev torr också. Så himla synd, ville verkligen att det skulle funka.

Har hur som helst mineralsmink, så att därifrån kommer det inte lika mycket skit som i vanligt smink i alla fall. Det är fritt från parabener och sånt som normalt sett är i smink. Har aldrig varit så nöjd med smink förr - har alltid haft svårt att hitta rätt ton eftersom jag är rätt blek. Förr har jag bara hittat foundationsorter som är för mörka, för orangea, eller liknande. 

Jaha, oj.. vet inte riktigt hur jag ramlade in på det här samtalsämnet nu.. just det - plugget! Vilket jag ska återgå till nu innan jag ska äta matlåda med gårdagens mumsiga middag: rödspätta med kokt potatis och dillsås. Dog lite, det var så sjukt längesen vi åt kokt potatis, älskar ju det!

Ha en bra dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0