Mina små hårbollar

Satte mig (läs halvla mig) i soffan nyss med plugget eftersom det blir så jobbigt att sitta upprätt och ordentligt hela tiden. Sitter med kuddar mot ena armstöder och har benen utsträckta i soffan - tänkte ha datorn framåt knäna och boken mer rakt i famnen.. jo tjena, det gick ju sådär. Nu ska båda djuren prompt ligga precis på mig och tätt tätt intill mig för att som blev gosiga och trötta helt plötsligt, och båda måste ju liksom tävla om att få vara närmast och få mest "uppmärksamhet" (så mycket uppmärksamhet man kan få när man sover..?) som vanligt.. Nu ligger ju katten i alla fall där boken skulle ligga, och på min arm så det inte blir sådär jättelätt att skriva.. och vovven ligger intryckt bredvid mig så jag inte kan ha boken åt sidan heller. Fast mysigt är det ju... Dom är så roliga och gulliga med sin "syskonrivalitet". 

På tal om rivalitet; Här om veckan gick jag runt här i lägenheten och bar på katten. Hon var jättegosig och sådär.. och efter oss sprang Bobbie som en tok, och jag förstod inte riktigt vad han ville.. och till slut började han gnälla jättemycket, så jag släppte ner katten.. och då vet ni, var han snabb som attan och hoppade upp i min famn..och så var han helt plötsligt jättenöjd. Ja, så han ville ju bara att jag skulle sluta hålla på med katten och börja hålla på med honom istället med andra ord.. Så himla sött egentligen.. 

Vet inte riktigt vad det här blev för random inlägg.. men ändå.. Ska försöka plugga lite till nu innan jag tar helg - får väl använda katten som bokstöd.. Det är smällar man får ta, lilla katten.. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0