Miljöproblem

Nu är första veckan på universitetet avklarad. Imorgon står inget på schemat, men dom två sista böckerna borde komma då så då har jag minsann tänkt göra lite nytta..
Jag måste säga att hittills är universitetslivet både mer och mindre annorlunda än jag trodde att det skulle vara.. Det som hittills är jobbigast, eller hur man nu ska uttrycka det, är att vänja sig vid att lyssna på en norsk föreläsare.. Just nu blir det liksom lite jobbigt att först försöka förstå vad som sägs och sedan sammanfatta betydelsen och anteckna. Hur som helst så har jag kommit fram till att om några veckor är man nog van.
En annan sak som har lite att göra med dom nya studierna är att på tordag ska jag på synundersökning och äntligen ta tag i att skaffa nya glasögon. Har märkt en riktigt dålig förändring med min syn på sistone så ska blunda för min snålhet, övertyga mig själv om att det är en nödvändighet (som det ju faktiskt är), och bara ta tag i att fixa nya.
Just nu sitter jag och tittar på big bang theory. Det är alltid lika bra. Förut lekte jag en rolig lek med Bobbie också. La godis och chipsbitar på golvet och la en skål över, vilket gjorde det himla svårt för lillvovven att komma åt det goda..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0