Lördagsmorgon

Sådär. Klockan är halv tio och jag har suttit och pluggat in min egen takt och varvat det med Facebook i en timme ungefär (plus att jag satt och iakttog grannarna när dom var ute med sin urgulliga hundvalp, förlåt grannarna..). Har sammanfattat 6 sidor i Mcn (det är mer än det låter) eftersom jag har kommit fram till att det är bättre att ta små pluggstunder här och där än att alltid sätta sig i många timmar i sträck.
Nu har jag tänkt sätta på kaffe strax, läsa klart ett kapitel i Diamond och sen titta på ett avsnitt One tree hill och fixa mitt hår om min man inte är vaken då (han lär ju kanske bli väckt snart av katten och hundens krig/springa-runt-och-jaga-varandra-grej, eller nej nu kom Bobbie förresten gnällandes och gömmer sig på stolen bredvid mig, katten är för läskig att bråka med, men vänta nu följde hon efter honom till stolen och muckade.. sen sprang hon snabbt ut i vardagsrummet och jamade HÖGT... dessa djur.. man kan ju inte annat än älska dom), för om han är vaken ska vi titta på gårdagens idolavsnitt och BIG BANG THEORY (säsong 5 har ju släppts nu. LOVE IT).
Klockan två ska vi till min kära mamma eftersom hon fyller år idag. Är asnöjd med presenten - två vita (en stor, en liten) "ljusugglor" - vill ha sånna själv + en liten förpackning med fina geléhjärtan (nej, hon läser inte min blogg.. tror jag), och innan vi åker dit ska vi en sväng till stan, för jag behöver köpa mig en höstjacka. Vet inte vad jag ska sätta på mig på morgnarna ju.. och ikväll kommer mia, emma och jenny hit, så ska vi ha lite myyys. Gladjossi. En hel dag med bara roliga grejer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0