Lite lördagsplugg

Hämtade hem dom två sista böckerna igår. Blev en mysig promenad med både man och hund, men ville inte börja läsa igår på kvällen, så när älsklingen åkte iväg för att jobba imorse vid tio så började jag läsa, vilket jag sen gjorde i en och en halv timme. Tyckte att det räckte sen för att hjärnan kändes liksom lite kortsluten då, men boken är väldigt intressant. Trodde aldrig att jag skulle tycka det om en bok som handlar om fiske, fiskepolitik osv, men det gör jag. Läste många saker som jag blev helt "men va fan!!" av. Det är helt sjukt hur politikerna som verkligen har makten att göra något åt sånna här problem struntar i dom så fort dom får något att skylla på när det gäller varför dom inte gör något åt det. Den svenska arbetsmarknaden är beroende av storfiske. Ja, men då kanske det är praktiskt att motverka fisken från att ta slut helt? Nej. Den dagen den sorgen, verkar strategin vara..
Hur som helst så har jag lagt boken åt sidan, och nu lyssnar jag på musik som man blir glad och pepp av, ska strax titta klart på new moon som jag började titta på igår och sen göra mig i ordning lite mer så jag kan gå ut på promenad med bobbie. Blir möjligtvis lite mer läsning sen också om jag känner att jag har lust och hinner.
Ikväll är jag bjuden hem till Klara på lite mat och förfest. Sen blir det väl förmodligen utgång. Då uppstår ju det vanliga problemet: vad fasen ska jag ha på mig? Det återstår att se..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0