All i ever wanted

Har paus i mitt pluggande just nu. Har suttit i några timmar och sammanfattat två kapitel i Mcn. Kom på mig själv med att inte längre tycka att boken är jobbig, utan bara väldigt intressant (Någonting är nytt under solen), började därefter fundera lite och kom fram till att jag största delen av varje dag går runt med någon form av miljöbok framför näsan och att jag faktiskt trivs väldigt bra med det. Det är fruktansvärt intressant och jag är så glad att jag valde just det programmet. Jag skiter i att dom flesta verkar tro att man inte kan bli något med den utbildningen. (Fast jag spyr lite på frågan "eh, vad blir man av det då..?")
Annat var det i tisdags när jag hade världens sämsta dag och trodde att jag skulle dö och panik smsade Emma "Vad har vi gett oss in på?!?", men det var bara för att jag hade en dålig dag full av stress som jag inte ens hade behövt känna.. Övriga dagar känns det bara väldigt bra.
Känns lite som att jag bara skriver om pluggsaker på bloggen nu, men det är väl mest för att min hjärna fortfarande inte har vant sig riktigt så det blir "oh wow jag går på universitetet" så fort jag stannar upp och tänker efter lite + att det är häftigt att det oändliga plugget liksom oftast inte blir ett tråkigt måste, utan något som faktiskt är intressant.
Nu sitter jag och avlastar hjärnan lite genom att lyssna på musik. Kelly Clarkson närmare bestämt. Varför har jag gått tillbaka till att lyssna massa på henne? Gillar inte sån musik jättemycket vanligtvis, men det är så skönt att lyssna på sånt man lyssnade på förr ibland. Man får liksom tillbaka känslorna man hade när man brukade lyssna på den. Kan ju vara skönt, eller så blir man glad över att man inte känner som då längre. Lyssnar till exempel mycket på All I ever Wanted. Den är ju relativt ny ändå så den är rätt ny för mig som oftast ligger lite efter med musiklyssnandet, men dom gamla låtarna jag lyssnade mycket på förut är Because of you och Behind these hazel eyes. Tittade sönder Behind these hazel eyes videon förut. Så fin och sorglig. Och Kelly Clarkson är så himla fin hon med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0