Uppe med tuppen?

Ja nästan i alla fall.. eller nåt. Gick upp när älsklingen hade åkt till jobbet. Kunde ändå inte somna om sista timmen innan klockan skulle ringa av olika anledningar, dels för att jag blev pigg och dels för att katten började skrika åt mig att gå upp.. Nu sitter hon i alla fall här bredvid mig, tyst och nöjd. Jag är också rätt nöjd måste jag säga, eftersom klockan bara är nio och jag har redan tagit långpromenad med Bobbie och tagit en lång skön dusch. Har kommit fram till att det inte finns någon bättre start på dagen än motion i kylan och sen komma in till en varm dusch. Efter det är man ju 100% redo för vad dagen har att bjuda! Woho
Blir en mjukstart nu med frukost och 90210 och sen lite plugg innan allvaret börjat - ska in till universitetet och tentaplugga med några söta brudar (emma, känn dig träffad, du är en av dom) och förhoppningsvis tar emma med sig trädgårdsäpplen till mig, för då ska jag baka äppelpaj imorgon och kolla om min kära mamma vill komma hit på fika på kvällen. Mysigt.
Vad kan jag skriva mer.. Jo, vet ni vem som var rätt dum igår (eller i förrgår, kommer inte ihåg)? Ingen aning?..
En ledtråd..
Hade lagat mat på en av plattorna och sen stängde jag av och sånt och lite senare (medan den ju fortfarande var varm) så stod jag och plattade håret och såg att kissen jättenöjt låg på spisen (!!!), fick panik och sprang dit och tittade, då hade hon lagt sig precis bredvid den varma plattan, för där var det ju varmt och gött.. dumkatt. Eller smartkatt? Fast hon hade ju lika gärna kunnat råka trampa på den varma plattan.. då hade situationen vänt rätt rejält..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0