Lycka

Idag känner jag mig bara så jäkla nöjd med allting. Klockan är två och jag följde just Emma en bit mot frisören. Jag gick i princip direkt upp ur sängen och möttes av att Emma kom hit och vi började plugga direkt, så nu har vi kommit igång pyttelite på vårt projektarbete i alla fall. Känns som att det är väl strukturerat och att vi kommer hinna klart i god tid fastän vi just nu bara har två skrivna sidor och jag åker bort över helgen, vilket leder mig in på anledningen till dagens lyckorus:
  • Eftermiddagen har jag numer pluggfri och ska filmmysa i min ensamhet med nya versionen av Jane Eyre
  • Imorgon åker jag iväg med min andra hälft. Vi kommer spendera varenda sekund av de kommande tre dygnen tillsammans. Inga måsten - inget hundrastande (men kommer ju såklart sakna mina hårbebisar), ingen matlagning, inget disk, inget plugg, ingenting. Bara jag och kärleken och förhoppningsvis ett badkar (har längtat hur länge som helst efter att få bada badkar för vi har inget, så om vi inte har det på hotellrummet börjar jag gråta.. men är såklart glad ändå.. eheh)
  • Jag är fortfarande sjukt nöjd med valet av utbildning. Det är så intressant och trevliga människor och mycket ansvar och bra struktur osv.
  • Har bestämt mig för att sätta upp delmål och belöna mig själv regelbundet så att jag inte blir för stressad (som jag ju kan ha en tendens att bli..), så när vi väl har varit på vår underbara Tallinresa går det några dagar tills det på fredagen blir örebrotripp och förhoppningsvis lite kvällsmys med Emma och Mia, och helgen efter blir det fet halloweenfest här. Fun fun! Och det där som måste göras på vardagarna mellan är ju liksom inte jobbigt.. det är ju kul och.. intressant! (känns som ordet slits ut lite, men går inte att beskriva så mycket bättre)
  • Katten halvlöper här hemma så hon är jättegullig och extra kelig och svarar så fort man pratar med henne (hon är ju iofs alltid så, men det är lite extra mycket nu..)
  • NÄMNDE JAG ATT JAG SLIPPER DISKA I HELGEN?!... ja, men en extra gång skadar ju aldrig..
  • Jag älskar min familj och är så glad att alla i den finns, och då räknas familjen Hentilä/Karvonen med i min familj.. så det så.
Skönt med dagar som man bara är så nöjd.
Nu ska jag sätta mig och titta på film och äta lite chips en stund, sen ska jag skriva ett till inlägg om en grej jag kom på här om dagen att jag vill skriva ett inlägg om.. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0