Jobbigt läge..

För jättelängesen fick jag ett videoband av min moster. Hon hade klippt ihop massa saker som pappa var med på. Har aldrig orkat titta på det, men nyss var jag hos mormor och vi kollade på klipp från julaftnar. Morfar var med där och det var så skönt att se honom. Höra hans dåliga svenska och tänka på hur han var lite halvt rasist fastän han själv inte ens pratade rent.. Fick lust att titta på det där bortglömda pappabandet då. Gick ner i förrådet och letade fram både band och gammal videoapparat.. för att sedan komma upp i lägenheten och inse att det inte ens går att koppla in den i tvn.. Suck. Ledsamt. Ville ju se vad som var med där på..
Mormor hade nämligen ett kort på pappa stående på en bänk, och då började vi prata om att det känns lite som att han spökar ibland. När jag var yngre hade jag en bild på honom hängande över sängen. Jag sover som en stock och brukar inte direkt göra saker i sömnen, men jag vaknade jättemånga gånger med kortet liggandes i sängen eller någon annanstans. Och mormor berättade att (hon bor ju helt själv) hon ständigt får gå och rätta till kortet på pappa, för att det på något sätt alltid hamnar snett. Och lite andra sånna där småsaker. Man kan ju undra. Eller önska.
Jag saknar dig papsi. Jag vill se dig in action på bandet. Har inte sett annat än bilder på 7 år.
Bilden jag "brukar" (har gjort nån gång) lägga ut på honom är den jag brukade ha över sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0