Morgontankar..

Idag åker mina kära klassisar (som olivia skulle säga) till alanya på studentresa och jag som är för snål (eller fattig) för att följa med får lite ledigt här hemma i det "underbara" vädret istället..
Jag låg nyss och läste lite i en bok i en dryg timme och började fundera massa över körkortet och den där jäkla teorin som det aldrig känns som man har pluggat klart.. Jag har gjort alla teoritester tusen gånger om och läst i boken och sådär, men jag är typ perfektionist när det gäller att plugga inför prov så jag vill ju kunna varenda liten grej.. men det är ju svårt inför teoriprovet. Suck.
Hur som helst övergick dom där tankarna senare i studenttankar, eftersom jag nu är ledig ända fram till tisdagen på studentveckan.
Jag ser så mycket fram emot allting den veckan. Tisdagen, när man riktigt känner, att nu närmar det sig. Onsdagen, BALEN. Torsdagen, avslutningsshower och förberedelser av kärran. Fredag, STUDENTEN.
En annan sak som jag ser fram emot väldigt mycket är att få betygen. Det ska bli så otroligt skönt att ha dom i handen och kan känna att gymnasieslitet är över. Jag tänker bara vara så jäkla stolt över just hur hårt jag har kämpat och känna att jag verkligen förtjänar dom där bra betygen.
Utan all skolstress hoppas jag att min mage kan hinna bli bra och snäll igen och sluta göra sig påmind om hela tiden.. och jag ska försöka komma på något bra tidsfördriv till sommaren, ifall att jag inte får något långvarigare jobb än över helger här och där osv. Vår lägenhet kommer ju inte alltid behöva städas liksom.
Men har i alla fall tänkt hjälpa mamma med tex fix i trädgården, sami och karin behöver väl hjälp med målning och sånt och andra trädgårdssysslor också, ska försöka tag i att hitta nåt sätt att uppfostra vår kisse på (hon driver joni lite till vansinne..) och försöka få ordning på Bobbies trotsfasoner.. och en sak som jag aldrig har hunnit förut, men alltid har velat göra (fastän det låter rätt töntigt när man yttrar det, så därför brukar jag inte göra det), är att skriva en bok av något slag. Har faktiskt påbörjat en grej, men nu när min dator knappt går att få igång igen så vet jag inte om den redan är förlorad... suck.. men hur som helst så ska jag hitta saker att sysselsätta mig med. Jag tänker inte bli en soffpotatis och spendera sommardagaran i soffan framför tvn om jag inte får nåt jobb. Jag tänker minsann göra nytta, och nöje! och bara göra allt för att återhämta mig efter ett jäkligt stressigt år, och kanske till och med få lite kontroll över min förfärliga stresshets. Det låter väl som något bra va?
En sak som gör mig så ledsen med att tänka på studenten är att jag inte får ha min pappa med mig. Att han inte kommer stå där med skylt och champagne känns så himla fel. Jag är lite rädd att jag mitt i all oändlig studentlycka kommer bli så ledsen över att han är borta, så som det blir nu. Jag vill ju kunna krama honom medan jag gråter av lycka och sen går iväg med resten av alla treor i samlad trupp för att bli ännu lite mer lycklig av att fira allt. Det är bara så himla orättvist.
Men vi får väl säga så som man alltid säger efter död och annat elände: dom som inte är med i egen hög person är väl med på något annat sätt. Men grejen är ju den att det är ingen tröst alls. Jag tror inte på det. När man dör, när man begravs, då försvinner man. That's it. Vore ju väldigt trevligt om det inte var så, men så är det nog tror jag.
Nåja. Ska ta och äta frukost nu, höra med min kära svärmor när hon vill köra bil med mig idag och gå och få upp sömntutan. Med sömntutan menar jag Bobbie så ni vet. Han vägrade gå upp med mig där han låg under täcket och sussade så skönt så jag gick ut i vardagsrummet och satte mig vid datorn utan honom.. tonårspojken..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0