Efter ett låååångt uppehåll...

... kommer det nu ett inlägg. YEY, eller?
Jag har varit fruktansvärt upptagen med skola och körkort och allting, men nu börjar det kännas som allt går mot slutet så nu kan jag nog börja slappna av litelite. Dom senaste veckorna var väl i stort sett ut såhär: skola, körskola, inmosad hundpromenad med klara, plugg, sömn.. men det blir väl så för alla nästan när det där med körkortet ska avklaras I guess... känns bara så fruktansvärt skönt att det börjar bli klart.
Anyway, när jag var på väg från körskolan idag så var jag jätteglad och började tänka på massa roliga grejer som har hänt dom senaste åren. Att man har så trevliga minnen med sina vänner, även om det är personer som man inte har lika mycket kontakt med i nuläget eftersom man har mycket annat för sig. Mest för min egen skull så tänkte jag skriva upp några namn nu och sedan rabbla några oförglömliga, roliga och uppiggande minnen med dessa.. (men kommer ju förmodligen glömma jättemånga stora och bra minnen, men tar några jag kommer på just nu). Kör i kronologisk ordning också serni..
Sajja:
  • Dom två största sakerna vi har upplevt tillsammans är väl Korn - och Linkin park konserterna. Ena i stockholm, andra i göteborg. Underbart bra musik och roliga övernattningsnätter mellan konsertdagen och dagen efter, sprang runt på hotellen och hade allmänt roligt.
  • Ett litet, men oförglömligt minne är när hon skulle möta upp mig med sin cykel när vi skulle till skolan en morgon och så skulle hon gå av den och tippade rakt bakåt..
  • Allla roliga bilder som vi alltid fick för oss att vi skulle ta.. Att se normal ut på kort gick ju inte för sig, och det blev himla roligt..
  • Alla övernattningar i hennes pappas lilla stuga på gården..  När jag blev övertrött och trodde att allas strumpor var katter osv..
Sanna:
  • Dead by april i örebro... uj uj uj... Mycket rolig kväll. Började med att vi ställde oss utanför fel byggnad och väntade på att det skulle komma folk, sen så bara "oj, där borta är det ju värsta kön. Det kanske är dit vi ska?" och så försökte vi tjuvkika på dom köande människornas biljetter... och väl inomhus så satte sig sångaren nästan bredvid oss i en hall, vilket gjorde att sanna fick dyngpanik och bara "JOSS HAN SITTER DÄR VAD SKA VI GÖRA?!?!"... så kul!
  • Vår egna coverkonsert med mindlesslåtar i fågeltornet vid fisksjön... lär ju ha skrämt iväg folk i närheten..
  • En sommardag när vi satte oss i en park och skulle grilla marshmallows, men vi hittade inga riktiga marshmallows, så vi köpte lite gummiga godisar som nästan såg ut som det.. och så grillade vi över stearinljus..
  • Våra utflykter till hennes sommarstuga. Första sommaren blev det roligaste när sajja pratade i sömnen, andra gången var matilda med också. Båda gångerna blev jättemysiga. Någon av gångerna fick vi för oss att vi skulle göra en egen dans mitt på gräsmattan, lite sådär random...
Klara:
  • Vi har inte varit vänner så jättelänge men ett väldigt stort minne är ju såklart VÅRA TATUERINGAR. Jag var med när hon fick sin gjord, veckan efter var hon med mig när jag skulle få min gjord. Jag var jättenervös när hon skulle göra sin, men när jag skulle göra min var jag inte lika nervös, men då vet ni blev hon det istället.. och stressade upp mig istället, haha. Men det gick ju bra. När jag blev tatuerad var det hetaste samtalsämnet kroppsvätskor om jag inte minns helt fel? Tatueraren hade nog inte tråkigt då i alla fall.. haha
  • Alla gånger vi har varit ute har blivit jättelyckade.. nästan iaf... Brukar bli lite kramdans och ragga åt lollo, och sånt där annat roligt.. Senast vi skulle ut blev det ju fock inte så jättelyckat.. men det var ju roligt så länge det varade, som vanligt.. haha
  • Nu kan jag ju inte komma på några riktigt roliga minnen som märker ut sig, men kära klara var ju en lifesaver i alla fall när jag och Joni var i örebro och hade ätit mat, skulle gå på bio som slutade halv tolv, och kom fram till att nästa buss efter bion inte gick förrän klockan TVÅ... så då fick klara snällt komma till örebro och hämta oss.. puss på na'!
  • Tror att det här minnet tillhör tatueringarna.. men det var ju så himla roligt, när vi skulle åka hem från örebro så skämtade vi massa om att alla körde om henne, och till slut så insåg hon att det gick att långsamt faktiskt, vad säger hon dårå? jo, "ojdå jag glömde trycka på gasen!"
Orkar... och hinner inte skriva mer nu.. kan ju komma på rätt mycket, men jag har lite annat att stå i så att säga.. heh. Vi har delat massa födelsedagar och andra roliga festtillfällen tillsammans också så klart. Och så finns det många minnen med många andra också.
När Sanna (andra sanna) och jag delade på en flaska vin hos henne och totalt glömde bort att titta på filmen som vi hade på, och började prata om massa annat strunt istället och missförstod varandra och sånt också.. Eller när hon och jag, med hennes jenny och min joni spelade poker en hel kväll.
Har massor med min älskling såklart också, men där kan jag aldrig sluta om jag väl börjar... och med Emma finns det massa gnällminnen bland annat.. och med Matilda finns mer än bara stugminnet. Ville bara få ner några  sånna där saker som gör en så glad att tänka på..

Kommentarer
Postat av: Sanna

hahah, så mycket konstiga grejer vi har haft för oss ser det ut som :D

<3

2011-05-13 @ 14:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0