Måndag - studentvecka

Idag är det måndag. Alltså första dagem på studentveckan. Skrev ju lite om morfar senast.. Allt gick väldigt väldigt fort och han gick bort tidigt i lördags på morgonen. Rätt ofattbart egentligen eftersom dom tog in honom till örebro på torsdagen. Det gick fortare än någon av ens läkarna kunde ana... Men jag och mamma diskuterade och kom fram till att det nog var bäst för honom ändå. Att få ligga där i bara några få dagar än att behöva ligga och lida i veckor utan att kunna göra någonting.
Vid sånna här tillfällen börjar man ju fundera över hur livrädd man själv skulle vara om man fick reda på att man inte har mer än några dagar kvar att leva. Tänk skräcken som skulle förblinda och tankarna på allt man aldrig skulle kunna få chansen att göra. Usch. Sånna här händelser ger en ju i alla fall lite perspektiv. Hur något som annars skulle kännas så viktigt kan gå över i att kännas så fruktansvärt obetydligt när något sånt här händer vid sidan av den här "used to be big" saken.
Det sägs ju att när man väl är på väg att dö kan man få oerhörd kraft fastän man egentligen inte borde orka. Att det är sista kampen om livet. Två dagar före morfars död hade han inte orkat någonting. Knappt ens prata. Men dagen före var han fast besluten om att följa med mamma, morbror och moster hem. Då tog väl dom där sista krafterna vid. Sen tog dom slut. Helt.
Nej usch. Nu vill jag inte tänka på sånt mer.. Snart ska jag lägga upp bilder från min, jonis och jons fisketur igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0