En solig torsdag

Nu har jag läst ut boken jag skrev om igår. Synd. Men har ju en hög med böcker som väntar på att bli lästa.. så överlever väl.
Jag funderar just nu på om jag ska äta frukost eller lunch. Vill egentligen baka tunnbröd men med mina fingrar så är det nog inte så fasligt bra att kladda med deg.. och igår ville jag inte diska för att vatten var inte min bästa vän direkt. Svider som fasen. Men idag ska det allt diskas! Vägrar få tillbaka ett jäklans diskberg.
När jag vaknade imorse låg jag och funderade lite över helgen. Joni ska till Göteborg imorgon och stannar där till söndag. Jag är kvar här hemma. Det är rätt underligt hur jag har förändrats. För lite mer än ett år sen så behövde jag vara själv. Mycket. Helst hela tiden. Gillade liksom inte att umgås mer än ibland. Mådde inte bra om jag inte fick tillräckligt mycket ensamhet. Nu är det nästan tvärt om. Visst, jag tycker om att vara ensam och bara ta det lugnt. Speciellt nu efter ett stressigt sista år i skolan. Men helt ensam utan katten och hunden skulle jag aldrig klara mig, och när Joni har andra planer och jag tänker sitta hemma själv och mysa framför tvn så händer det ofta att jag ångrar mig och vill ha hit nån ändå.. osv. Allt det här började jag tänka på för att på lördag ska jag och Klara på golden times i degerfors och jag funderade på om Bobbie klarar sig hemma själv under tiden och om det blir för lång tid för honom och så, och då insåg jag att jag kan ju för guds skull inte lämna bort honom så att han är borta över natten. Jag kan ju inte sova utan lurvbollen?! Har inte sovit helt ensam på typ ett och ett halvt år. Det skulle bli på tok för tomt i sängen..
Imorgon ska jag på begravning också.. Morfars. Följer nog med hem till mamma sen och spenderar kvällen där. Lördagens planer har jag redan berättat om.. och på söndag kommer nog emma hit och har filmmys med mig. Blir nog en bra helg ändå!
Nu har jag loggat in på mitt spotifykonto för en gångs skull och lyssnar igenom gamla listor med musik som jag lyssnade sönder förr i tiden. Den här lyssnar jag på just nu:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0