En dag hemma hos mamma

Först vaknade jag när min älskling skulle till jobbet. Hade just fått mens och var skitgrinig, så gick och la mig igen och tänkte sova en liten stund och förhoppningsvis vakna på rätt sida.. Fast den där lilla stunden blev tre timmar.. så tog mig inte upp ur sängen förrän vid elva. Jag som hade tänkt gå rätt tidigt till mamma, men det blev istället så att hon hämtade mig strax efter tolv när hon skulle hem på lunch.
Jag hade tänkt sitta och läsa väldigt mycket hemma hos henne ute i solen på altanen på hennes underbara bakgård.. men icke. Jag byter ju riktning hur fort som helst när det gäller saker att göra nu för tiden. Gör exakt det som faller mig in i studens hetta. Så började rensa ogräs på garageuppfarten (blir alltid så sugen på det när jag kommer dit.. vet inte varför riktigt..). Grejen var den, att jag använder aldrig handskar när jag rensar ogräs, och det där ogräset satt rätt hårt, så jag slet och drog och höll på rätt länge, så att det nästan blev rent och fint från ogräs på hela plattanläggningen där.. tills jag insåg att mina fingrar hade blivit lite sönderslitna under tiden.. Blev inget mer ogräsrensande efter det..
Sen lagade jag mat med min kära lillebror. Pasta carbonara blev det. Lyckat som fasen. Kommer lite bilder här nedanför sen som vanligt..
När mamma kom hem från jobbet åkte vi och handlade och sen blev det en tripp hem till svärmor på lite fika.. som tog fram alsolsprit att rengöra mina sår med så fort hon såg dom.. Aj. Men rent blev det.. eller ja, smutsen som inte satt som berg försvann i alla fall..  och det svider fortfarande som tusan. Hihi.
Nu så, bilder:
(Huden på det här fingret hade skrapats upp så det var fullt med jord under den lösa huden så fick dra loss den..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0