What's new in djurparken

Nu är det så att vi är hundvakt åt stora björntexas. Kanske skrev det igår, eller ja, det är min kära pojkväns åtagande men pga hans brist på koll så krockar ju vaktningen med att han jobbar hela helgen.. så nu är det väl mer eller mindre jag som är hundvakt. Jag klagar inte, det är ju inget jobbigt arbete direkt. Bobbie är överlycklig och ska härma Texas hela tiden och igår blev han helt orolig/förvånad/jag vet inte vad när Texas låg på hallgolvet och sov och snarkade och lät. Han gick fram och ställde sig och stirrade på honom flera gånger. Rätt kul att titta på faktiskt.. och nu börjar katten vänja sig vid att han är här också. Hon gick till och med in i köket förut fastän Texas låg i vägen och nu ligger hon nästan helt avslappnad i vardagsrummet fastän hon ser honom ligga i hallen. (Igår var hon livrädd
Problemet (eller det är väl inget problem egentligen) är väl lite mer hur fasen jag ska få ut båda hundarna på promenad. Är ju inte alls van att gå med en sån där stor björnhund så jag vet inte om jag ska våga mig på att ta båda två på en liten tur samtidigt.. men jag gö nog det. Så får vi se hur det går..
Annars på dagens schema står hittills bara städning, och så ska jag nog kolla på lite heroes också.. började ju kolla igenom första säsongen men sen tog det liksom stopp.. Känner nu också att jag nog borde duscha.. Hade i hårinpackning med olivolja här om dagen så nu känns håret lite.. oljigt.. usch usch. Sen får vi väl se vad som händer senare. Känner för en gångs skull inte för att planera varenda sekund av dagen. Jag vet inte riktigt när älsklingen kommer hem, för han visste inte riktigt när han kommer sluta, så fram tills dess gör jag väl det ovanstående, sen får vi se helt enkelt.. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0