Stressig dag..gah

Har hållt igång hela dagen. Det är första gången jag sätter mig ner nu och jag måste fasen ta en paus för både huvudet och magen börjar säga ifrån nu..
Har bakat inför morgondagens sminkparty. Ja, jag vet att jag inte hade behövt det, men jag hade bestämt att jag skulle göra morotskaka, för jag har varit sugen på att baka det hur länge som helst men det kan man ju inte göra helt utan anledning för då blir den ju inte uppäten.. Så bakdag blev det nu. Har diskat och plockat under tiden och bakade även en kladdkaka. Fick springa till konsum mitt i allt också för att jag hade glömt att köpa florsocker. Suck.
Sen är det ju så att klockan sex börjar Nattas "avskedsförfestgrej" som jag vill gå på, så blev lite pressat tidsschema. Hade fått för mig att det var senare.. och hade räknat med att få bakassistans också.. men ingenting går ju någon gång som planerat, därav stressen.
Natta bor ju i bråten också. Problematiskt. Som tur är har jag världens bästa mamma och bror. Ringde mamma, min bror svarade, sen pratade dom i mun på varandra och sa att båda kan skjutsa mig. Puss på dom.
Åker nog inte iväg så jag är där till sex ändå.. ska försöka ta det lite lugnt nu när jag ska göra mig iordning så jag inte exploderar. Borde äta nåt också. Har ju inte hunnit med det riktigt, men hur tråkigt är det att fixa mat och äta när man är själv? Very. Man blir ju inte ens hungrig. Damn it.
Fick sällskap under hela tiden jag bakade i alla fall. Två hundar stod och väntade på att jag skulle tappa något gott, vilket aldrig inträffade (tappade bara lite mjöl).







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0