Oh snowy day

Tittar ut, ser massa snöblandat regn (eller regnblanad snö som jag sa till älsklingen i telefon nu och han verkade tycka att det var rätt roligt..) och det gör liksom ingenting, att det blir blött och jäkligt menar jag..
Gick direkt ur sängen (klädde väl såklart på mig lite varmt också innan) ut i snön med vovven. Kastade boll på sen snötäcka gräsplätten och det är så fruktansvärt roligt att se honom hoppa runt i hög snö, men till skillnad från förra året så kunde han gräva fram bollen nu fastän den borrades ner i snön när jag kastade den. Duktig söthund. Och rätt överlycklig söthund också..
Nu springer kissen runt och kurrmjauar jättemycket. Antar att det är för att hon vill ha nån god mat utöver torrfodret.. båda har ju blivit bortskämda med både tonfisk och blötmat för att Bobbie är typ den mest kräsna varelse i världen. Vill ju att han ska äta nåt.. så då får kissen också vardagslyx.
Idag ska jag iväg och träffa Emma, Evelyn och Maja som sagt och ta en fika på stan. Funderar på att ta mig dit innan och gå runt och titta lite.. och sen är det ju kväll, och för en gångs skull ska jag få ha idolmys med min kära. Det var jättelängesen, hans fredagar lyckas ju alltid bli fullbokade.. och mina... not so much. Plus att jag ju inte får missa vampire diaries klockan sju (!!!). Nåja. Ställer in mig på allt det där istället för det faktum att jag ska plugga också. Plugget får bli en bigrej, det andra huvudhändelserna för dagen, tycker jag!
Hoppas att det slutar lika bra i år som förra året. Jay är ju typ bästa någonsin som har varit med i idol tycker jag.. (Bara för det måste jag sätta på like a prayer) I år håller jag på Amanda. Tycker att Robin är jätteduktig, men har inte fastnat för honom som för Amanda. Hon är lite mer minnesvärd enligt mig.
Hur som helst, nu ska jag äta frukost och börja skriva sammanfattningar på miljöpolitiska begrepp som kan vara värda att kunna inför tentan nästa vecka. Fun fun. Eller? Fast rätt okej nu när det finns annat att se fram emot.
PS: jag kan inte använda mina nya fluffiga mysskor för tillfället pga skavsåret jag fick igår. Snyft. Och så fick jag stå väldigt konstigt på ett ben i duschen igår för att det gjorde hemskt ont att få varmvatten på foten som det är värst på. Tänkte bara om någon ville veta..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0