Min nya favorit..

Kör på samma spirit idag som igår.
Började dagen med en lugn frukost, vid köksbordet - inte framför datorn, pluggandes samtidigt. Läste lite i min nya favoritbok samtidigt och njöt av stunden.
Min nya favoritbok handlar inte om vampyrer eller schizofreni eller nåt sånt där som det brukar vara, utan om djur. Det är alla möjliga sorters frågor och svar om alla möjliga sorters djur. Läser från pärm till pärm, så har hittills läst massor av intressant om apor och flodhästar bland annat. Tex:
Vilken har den största näsan?
Svar: Näsapans nos kan bli ända upp till 17 centimeter lång. När hanen ska äta måste han peta näsan åt sidan för att få in maten. När näsapshanen blir upphetsad sväller hans näsa och blir helt röd. Honorna väljer att para sig med den hane som har störst näsa.


Idag får jag nog hem min fina tröja förresten. Fun!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0