med ljudet av en ätande hund i bakgrunden.. och amanda fondell

Hade tänkt sova till halv tio ungefär idag, men som vanligt så blev det inte så. Ligger alltid och tänker på hur mycket mer man hinner under dagen om man går upp i tid. Ändå orkade jag inte gå upp riktigt direkt, så jag ringde mamma och pratade med henne i typ 40 min. Min mysmamma! Ibland kan jag bli lite ledsen över att det inte riktigt går att ha den där pratstunden varje dag som var standard när jag bodde hemma. Nu hinner man inte ringa varenda dag för att det är så mycket annat hela tiden. Och tiden drar iväg så man träffas inte så ofta som man egentligen skulle vilja..
Igår hade vi i alla fall myskväll. Vi satt och spelade kort nästan hela kvällen. Så SKÖNT med en kväll utan att bara sitta och glo framför tvn.
Har tagit det lugnt nu på morgonen i alla fall. Varit ute på vovvepromenad och ätit frukost i lugn och ro, förutom att jag fick knuffa ner katten från bordet typ tusen gånger. Hon har blivit helt matgalen sen vi började skämma bort henne med blötmat ibland. Nu får hon damp så fort jag håller på i köket eller går in i badrummet (hennes mat står ju där, för att bobbie inte ska kunna äta upp den.. och när jag tänker på det nu så vet jag faktiskt inte varför vi inte har ställt den på köksbänken eller något istället?!).. Ja dom är ju som sagt roliga dom där djuren..
Satt och funderade lite över vikt förut också. Jag vägde mig för första gången på säkert ett halvår i helgen, och vikt kom på tal hos jonis farmor (där jag vägde mig för vi har inga batterier i vår våg och vi orkar liksom inte byta).. och i samband med att det är så många runt omkring som försöker gå ner jättemycket i vikt (fastän dom ofta inte behöver det) så började jag fundera rent allmänt runt vikt. Så länge jag kan minnas har jag legat på samma vikt. Hur lång tid mellan vägningarna det än tar ligger jag mellan 52 och 54, alltid. Jag brukar inte direkt tänka på vad jag äter. Det blir ju rätt blandat ändå ju. Tänker inte på hur nyttig eller onyttig jag är, det jämnar ju ut sig rätt bra ändå.. Periodvis är jag inte så matglad, periodvis är jag det. Som sagt, det jämnar ut sig. Rör mig inte direkt utöver dagliga promenader med vovven (inte alltid så långa), och tar långpromenader med vänner ibland. Vet inte riktigt vart jag vill komma med det här känner jag.. Kom bara att tänka på det förut, att det alltid är sån hets med vikt. Är väl bara glad över att jag inte deltar i hetsen. Visst, jag hade också en hetsperiod för några år sen. Powerwalkade en timme per dag och ville testa om jag kunde gå ner i vikt av det och av att äta litelite mindre. Och det gick ju, -2 kg på en vecka, for what? Förstår inte hetsen över en sån sak när det inte är ett problem. Förstår inte vitsen med att skapa ett problem som inte finns..
Men men...
Som sagt.. vet inte riktigt vart jag ville komma med det här inlägget över huvud taget.. Nu ska jag sätta mig och plugga istället..ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0