Kom att tänka på Belgien..

Kom att tänka på Belgienresan nyss, på tal om långa ord. 

Det första som hände när vi hade tagit tåget från flygplatsen och skulle ta taxi till hotellet var att några taxisnubbar verkade ville sno med sig några av oss som var med..  Sen fortsatte det ju bara med massa roliga och konstiga saker. 

Jag kunde inte äta på typ hela veckan (eller ja, det var ju nästan en vecka i alla fall..) för att min mage var cp. Mamma såg till och med på mig när jag kom hem att jag hade gått ner i vikt, haha. Gick dock bra när vi hittade en rolig mataffär med massa chips så då fick jag i mig lite sånt i alla fall, vad annars? (chipsfantast) Var inte så kul när vi beställde in mat och jag aldrig kunde äta upp allt (tog typ två tuggor sen gick det verkligen inte mer). Åt typ en tugga av en macka till frukost och sånt där.. usch.

Dom brukar tydligen nästan aldrig ha massa snö och minusgrader och sånt där, men såklart var det jättekallt just när vi kom dit så vissa gick med converse och frös typ fötterna av sig när vi skulle gå på typ jordens längsta rundvandring (men mysig) och cykla runt en sjö.. och om jag inte minns helt fel hade jag glömt ta med mig vantar så mina händer DOG JU.

Så var det roligt när vi var på en tågstation och alla vi tjejer satt på en rad av stolar som satt ihop och så kom det en kille och bara mosade sig ner mellan två av oss. Vilket ju ledde till att han gled vidare och satte sig nära den närmsta som satt kvar.. tills alla, en efter en, hade rest sig och gått därifrån. Såg så himla roligt ut. Och belgerna stor och skrattade åt oss. 

Det roligaste var när vi sista kvällen skulle äta på en pizzeria och Matilda bara beställde in en förrätt, mackor med tomater och lök typ - och de första hon säger när dom kommer in är att hon ju inte gillar tomat.. så hon byter bort dom och sen blir det en himla uppståndelse för att evelyn (som åt dom istället) hade beställt en förrätt istället för varmrätt. Låter så himla trist men det var så sinnessjukt kul. Kommer bara ihåg att jag och Matilda typ dog av skratt flera gånger om. 

Vi skulle göra några uppgifter eller nåt också? Kommer inte ihåg alls vad det var för nåt, men vet att vi skulle jobba två och två och lämna in dom. Jag jobbade med Frida, som jag hade gått i samma klass som på högstadiet och vi hade sjukt roligt. Kommer dock inte på något exempel. Jag, som blir lättirriterad om jag inte sover och äter ordentligt, blev sjukt grinig när vi kom tillbaka till hotellet sent en kväll/natt och ändå skulle samlas innan och prata om nåt (kommer inte ihåg vad).. när vi skulle upp tidigt dagen efter.. 

Vi var på EU:s tolkningscenter och fick testa att tolka en historia om elefanter från engelska till svenska. Det är nog bland det svåraste jag har gjort, att prata på ett språk medan man lyssnar på ett annat, och i sin tur ska översätta det man hör. Men det var ju kul i alla fall. Jag och Mathilda satt i ett eget bås.. och var ju inte så jättebra på det där.. 

Kommer ihåg också att vi blev himla förvånade på skillnaden i skolan. Att dom hade en väldig respekt för lärarna, medan det kändes som att vi i Sverige mer är "kompisar" med lärarna på gymnasienivå. 

Hela resan var ju så himla mysig. Fastän det var väldigt skönt att åka hem också. Satt mitt emot Evelyn på tåget till flygplatsen och lyssnade på In fear and fatih, så att varenda gång jag hör dom känns det som att jag är tillbaka på tåget. Det var så mysigt att få spendera tid med både Mathilda, Evelyn och Helen och lära känna alla dom andra tjejerna som var med. När vi skulle hem var det ju så ledsamt, kändes som att man hade blivit en liten familj på dom där dagarna.

Var dock skönt att komma hem till busstationen i lilla Karlskoga och se min älskling stå och vänta på mig med lilla vovven. Lilla vovven som inte kände igen mig på långt håll och blev jätterädd, men jätteglad när han såg att det var jag.

Och juste, vi fick vara med på en bildlektion och rita på väggarna också.. 

Tänkte piffa till det lite med massa Belgienbilder nu. Snodda naturligtvis, jag har inga egna.. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0