knaskatt

Vår katt är så himla konstig och knasig ibland.. som idag.
Hon kommer på att hon vill ha uppmärksamhet och har så konstiga sätt att kräva den på.. Jag har ju suttit och pluggat och inte kunnat hålla på så mycket med henne.. Så hon har dels pillat ut böckerna ur bokhyllan ett antal gånger för att hålla på och böka där bakom så att jag ska säga till henne och jaga iväg henne eller nåt. Och så har hon legat precis bredvid datorn och liksom låtsats bika på strömkabeln till datorn bara för att, och har legat och försökt riva mig när jag skriver på datorn, legat på rygg och sett allmänt störd ut och tja, gjort allt som går egentligen för att få uppmärksamhet. Gått runt och skrikit och bråkat med Bobbie.
Nu har jag pluggat klart för dagen, så nu leker jag med henne med leksaken vi köpte till henne igår. En pinngrej med fjädrar på. Det brukar ju vara rätt svårt att köpa roliga leksaker till henne eftersom Bobbie blir sotis och tar dom själv så att dom antingen går sönder, eller så att Kissen inte vill ha dom längre.. Dom är som katt och hund höll jag på att skriva, men jag menade att dom är som syskon. Bråkar om uppmärksamhet och leksaker och med varandra.
Nu tog hon btw tag i min fot för att jag inte leker med henne tillräckligt mycket. Så nu får jag lov att stänga ner här..
Såhär låg hon förut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0